Regulamin Gabinetu Stomatologicznego SOBOTA HOUSE OF DENTISTRY należącego do Ziombki Sobota sp.k.

Sobota House of Dentistry jest prywatną kliniką stomatologiczną. Nie świadczymy usług finansowanych przez NFZ. Nasze specjalizacje to: bruksizm, endodoncja, implantologia, ortodoncja,  periodontologia,  profilaktyka, protetyka, stomatologia estetyczna, stomatologia zachowawcza  oraz chirurgia stomatologiczna.

Dla naszych Pacjentów chcemy utrzymać poziom świadczonych usług na jak najwyższym poziomie. W tym celu wprowadziliśmy dla Państwa Regulamin Kliniki. 

Szanujemy czas Pacjentów oraz naszego personelu.

Rezerwacja terminu wizyty

Pacjentów na każdą wizytę umawiamy telefonicznie, mailowo lub osobiście.
Lekarze kliniki nie udzielają informacji na temat możliwych alternatyw leczenia bez wcześniejszego badania w gabinecie stomatologicznym. Wyjątek stanowią porady po zabiegach oraz kwalifikowanie pacjentów do leczenia kanałowego.
W sytuacjach szczególnych i uzasadnionych lekarz ma prawo odmówić przyjęcia Pacjenta,  jeśli nie wiąże się to z zagrożeniem życia. Rejestracja może także odmówić zapisania pacjenta na wizytę.

Pierwsza wizyta

Standardowy czas przeznaczony na wizytę konsultacyjną to 30 min. Przed pierwszą wizytą Pacjent powinien pojawić się w Klinice co najmniej 10 minut przed planowanym rozpoczęciem wizyty aby wypełnić ankietę medyczną zawierającą dane identyfikacyjne oraz informacje o stanie zdrowia. Prosimy również o zapoznanie się z cennikiem i podpisanie zgody na przetwarzanie danych osobowych RODO.
Na pierwszej wizycie po badaniu Lekarz ustala z Pacjentem wstępny plan leczenia   dostosowany do istniejących potrzeb leczniczych. Dodatkowo  zostaną wykonane fotografie, które są elementem dokumentacji medycznej. Jeśli pojawią się wskazania wykonane zostaną także odpowiednio zdjęcie RTG pantomograficzne zębów, punktowe zdjęcia RTG lub tomografia komputerowa 3D.

Potwierdzenie terminu wizyty

Umówione wizyty potwierdzamy wyprzedzeniem jednodniowym lub ostatniego dnia pracy kliniki poprzedzającego weekendy oraz święta. Jeżeli Pacjent nie odbierze telefonu, zostawiamy wiadomość SMS lub e-mail z prośbą o potwierdzenie przybycia. W przypadku całkowitego braku kontaktu ze strony Pacjenta do godziny zamknięcia Kliniki (pn.-czw. do 19:00, pt. do 15:00) wizyta zostanie anulowana.
Jeżeli z przyczyn losowych Pacjent nie ma możliwości dotarcia na zarezerwowaną wizytę prosimy o jak najszybszy kontakt z recepcją kliniki. Prosimy o ew. odwołanie zaplanowanej wizyty minimum 24 godziny przed jej terminem. Umożliwi to skorzystanie z gabinetu w tym czasie osobie z bólem, awarią lub oczekującej na liście rezerwowej.

 

Kolejność przyjmowania pacjentów

Pierwszeństwo ma zawsze Pacjent umówiony na wizytę, ponieważ szanujemy naszych Pacjentów oraz ich czas.  Dokładamy największych starań aby każdy pacjent został przyjęty   bez opóźnień. 

W przypadku  gdy zabieg przedłuża się, Recepcja informuje o tym fakcie Pacjenta.  Nie jesteśmy w stanie  precyzyjnie określić czasu danego zabiegu ze względu na fakt iż mogą pojawić się komplikacje.  W związku z tym  uprzejmie prosimy o rezerwowanie wizyt z odpowiednim zapasem  czasowym   oraz wyrozumiałość w odniesieniu do kilkunastominutowych opóźnień.

Spóźnienie na wizytę

Bardzo precyzyjnie planujemy czas na Państwa wizyty. Spóźnienie ze strony Pacjenta uniemożliwia nam przeprowadzenie zaplanowanych na niej zabiegów. Spóźnienie powyżej 15 min traktujemy jako rezygnację z wizyty. Lekarz lub higienistka ma prawo odmówić przyjęcia Pacjenta spóźnionego jeżeli uzna, że nie zdąży wykonać zaplanowanego leczenia.

 

Pacjent bólowy, z awarią

Pacjentów bólowych umawiamy na wizytę do lekarza specjalisty tak szybko jak to możliwe.  Pierwszeństwo przyjęcia mają osoby, które są naszymi stałymi Pacjentami. Takim osobom staramy się nie odmawiać porad czy pomocy (najczęściej w przypadkach bólu pozabiegowego lub w sytuacji awarii wymagającej interwencji lekarza).

System płatności

Ceny poglądowe świadczeń znajdują się na naszej stronie internetowej sobotadent.pl Całościowy cennik dostępny jest w Klinice. Nowi Pacjenci zawsze otrzymują cennik w formie papierowej w celu zapoznania się przy wypełnianiu dokumentacji medycznej. Część procedur medycznych, jakie wykonujemy podlega indywidualnej wycenie.

Wykonanie przez laboratorium zaplanowanej dla Pacjenta pracy protetycznej następuje po wpłaceniu zaliczki, która stanowi 50% całej wartości. Resztę kwoty Pacjent uiszcza w dniu osadzenia pracy protetycznej. W przypadku niektórych zabiegów chirurgicznych opłatę pobieramy przed rozpoczęciem zabiegu, aby nie obciążać formalnościami Pacjenta bezpośrednio po zabiegu.

Plan leczenia oraz podany kosztorys są zawsze wykonane z największą starannością. Jednak mogą one ulec zmianie w przypadku wystąpienia nieprzewidzianych sytuacji wynikających ze złożoności procesu leczenia. O każdych zmianach Pacjent zostaje poinformowany tak szybko jak to możliwe. W przypadku niejasności w związku z procesem leczenia lub podanymi kosztorysami prosimy o kontakt za pośrednictwem Recepcji.

W klinice można zapłacić gotówką lub karta płatniczą. 

Rękojmia

Zgodnie z Art.627 – 646 Kodeksu Cywilnego naszym Pacjentom przysługuje 12 miesięczna rękojmia na wykonane usługi. W przypadku wystąpienia wady wypełnienia lub uzupełnienia protetycznego w okresie rękojmi, zostanie ono bezpłatnie naprawione bądź wymienione na nowe. Na wszystkie nasze prace protetyczne dodatkowo udzielamy 2-letniej gwarancji. Implanty stomatologiczne stosowane przez nas objęte są dożywotnią gwarancją producenta. Warunkiem niezbędnym do jej utrzymania są regularne, wyznaczone przez lekarza wizyty kontrolne oraz higienizacyjne.

Leczenie dzieci i nieletnich

Klinika Sobota House of Dentistry obejmuje leczeniem Pacjentów od 14 r.ż. Dla młodszych Pacjentów polecamy odpowiednio przystosowany Gabinet Stomatologii Dziecięcej „Ziombki” znajdujący się przy ul. Gwiaździstej 17 w Poznaniu.

Podstawą do przeprowadzenia leczenia lub diagnostyki u osób małoletnich jest zgoda jego ustawowego opiekuna. Jeżeli rodzic lub opiekun prawny nie jest obecny na wizycie, niezbędna jest jego pisemna zgoda na leczenie.

Warunki pozostawiania odzieży i rzeczy osobistych w poczekalni

Personel Kliniki zajmuje się przede wszystkim udzielaniem świadczeń zdrowotnych w związku z czym nie odpowiadamy za ubrania oraz przedmioty pozostawione w szafie oraz poczekalni. W przypadku potrzeby zabezpieczenia przedmiotów wartościowych prosimy o poinformowanie o tym fakcie pracowników Recepcji.

Regulamin Kliniki Sobota House of Dentistry obowiązuje od dnia 1.09.2022.
Przystąpienie do leczenia  w naszej Klinice oznacza akceptację powyższego Regulaminu.