POLITYKA PRYWATNOŚCI SOBOTA HOUSE OF DENTISTRY
Poufność Państwa danych i ochrona prywatności naszych Klientów stanowi dla nas kwestię priorytetową. Przestrzegamy restrykcyjnej polityki bezpieczeństwa danych osobowych, celem zapewnienia bezpieczeństwa powierzonych nam danych. W trosce o Państwa bezpieczeństwo oraz realizując obowiązki wynikające z przepisów prawa przedstawiamy zbiór zasad dotyczący przetwarzania danych osobowych przez Sobota House of Dentistry.
Dane są przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych) („RODO”) oraz pozostałymi obowiązującymi przepisami prawa, w tym ustawy o ochronie danycn osobowych z dnia 10 maja 2018 r. oraz ustaw szczególnych mających zastosowanie do działalności związanej z usługami medycznymi i dentystycznymi.
- Administratorem Państwa danych osobowych jest Sobota House spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu, ul. Iwaszkiewicza 3, 60-461 Poznań, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców Sądu Rejonowego Poznań VIII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS: 0001046734, nr NIP 7812053757, nr REGON 52582832700000, e-mail: gabinet@sobotadent.pl.
- Cele oraz podstawa prawna przetwarzania Państwa danych osobowych:
Cel przetwarzania danych | Podstawa prawna przetwarzania danych |
Przedstawienie oferty, zawarcie umowy, świadczenie usług dentystycznych (wywiad przed zabiegiem, zebranie danych), archiwizacja dokumentacji usług dentystycznych ` | · Art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda osoby, której dane dotyczą)
· Art. 6 ust. 1 lit. c RODO (przepisy prawa – przetwarzanie jest niezbędne z uwagi na obowiązki ciążce na administratorze, w tym wyniające z ustaw dot. prowadzenia działalności w zakresie usług dentystycznych i medycznych) · art. 6 ust. 1 lit. b RODO (wykonanie umowy o świadczenie usług) |
Obsługa procesu składanych reklamacji | · art. 6 ust. 1 lit. b RODO (wykonanie umowy) |
· art. 6 ust. 1 lit. c) RODO (obowiązek prawny) | |
Dochodzenie roszczeń | · art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes – dochodzenie roszczeń) |
Marketing bezpośredni (wysłanie informacji handlowych) | · art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes – promowanie towarów i usług oferowanych przez Administratora danych) |
- Kategorie odbiorców Państwa danych osobowych:
- osoby upoważnione przez Administratora,
- podmioty przetwarzające dane osobowe na podstawie zawartej przez Administratora umowy o powierzenie przetwarzania danych i osoby upoważnione przez te podmioty (dostawcy usług IT, hostingowych, księgowych, serwerów),
- podmioty, których udział w realizacji usługi jest konieczny ze względu na treść umowy oraz firmy świadczące usługi niszczenia dokumentów i ich nośników, firmy świadczące usługi zarządzania zasobami dokumentacyjnymi oraz ich przechowywania, firmy świadczące obsługę prawną i podatkową oraz usługi windykacji należności, a także firmy świadczące usługi księgowe, pracownie medyczne, diagnostyczne,
- podmioty, którym Administrator udostępnił dane osobowe na podstawie przepisów prawa.
- Administrator nie zamierza przekazywać Państwa danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej poza Europejski Obszar Gospodarczy.
- Okres, przez który Pańśtwa dane osobowe będą przechowywane:
- do momentu wniesienia przez Państwa sprzeciwu lub wycofania zgody – w przypadku przetwarzania danych w celach marketingowych,
- okres niezbędny do realizacji umowy, wraz z wynikającymi z niej obowiązkami stron – w przypadku przetwarzania danych w związku z zawarciem przez Państwa umowy z Administratorem (20 lat dla dokumentacji medycznej),
- do momentu rozstrzygnięcia sporu / rozliczenia stron, z uwzględnieniem właściwych terminów przedawnienia roszczeń – w przypadku przetwarzania danych w celu dochodzenia roszczeń i podejmowania działań o charakterze windykacyjnym,
- po okresach wskazanych w pkt a) i b) przez czas, w którym przepisy prawa nakazują przechowanie danych lub przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.
- W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych przysługują Państwu:
- prawo żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych (otrzymsania ich kopii), sprostowania, usunięcia danych lub ograniczenia przetwarzania,
- prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych,
- prawo przenoszenia swoich danych osobowych do innego administartora,
- prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem – jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie udzielonej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a) lub art. 9 ust. 2 lit. a RODO),
- prawo wniesienia skargi do organu sprawującego nadzór w zakresie ochrony danych osobowych (obecnie Główny Inspektor Ochrony Danych Osobowych).
- Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, ale jest konieczne do zawarcia i realizacji Umowy z Administratorem.
- Państwa dane będą przetwarzane przez Administratora w sposób zautomatyzowany (możliwe jest profilowanie danych), jednak nie będzie to wywoływać wobec Państwa żadnych skutków prawnych lub w podobny sposób wpływać na Państwa sytuację.
- W przypadku pytań lub wątpliwości lub w celu wykonania uprawnień wskazanych w pkt. 6 lit.a-d zapraszamy do kontaktu – dane kontaktowe wskazane zostały w pkt. 1 powyżej.